Lesrooster en lesbeschrijvingen

Commentaren

Transcriptie

Lesrooster en lesbeschrijvingen
Groepslessen
LET OP!
pslessen
Schrijf je in voor de groe
via Workout Traxx!
http://signup.training
Maandag
Groepsles zaal
09.15
10.15
Dinsdag
Dans/budo
Spinning
Fitness
Groepsles zaal
Bodyshape!
09.15
Circuit training
Pilates
10.15
16.00
16.00
17.00
17.00
Dans/budo
Spinning
Fitness
18.00
Gewichtheffen
18.00
Mofit! 12-15
19.00
Bodyshape!
Warrior cardio
19.00
E-Ball 30 min.
19.30
19.30
BBB Vibes
20.00
HIT Training
20.00
Hatha YogaCross-FX
Zumba
Outdoor fitness*
Woensdag
Groepsles zaal
09.15
10.15
Kickfun
Club Cycle
Donderdag
Dans/budo
Spinning
Fitness
Groepsles zaal
Dans/budo
Spinning
E-Ball
09.15
Pump!
Hatha Yoga
10.00
Fitness
16.00
17.00
KidsDance 6-9
17.00
18.00
TeenDance 10-12 Mofit! 12-15
E-Ball 30 min.
Bootcamp*
18.00
Gewichtheffen
19.00
19.00
Power core
19.15
19.30
Bodyshape
19.30
Pilates
20.00
20.15
Streetwise
Vrijdag
Streetdance >12
Club cycle
Hip Hop >12
Zaterdag
Groepsles zaal
Dans/budo
Spinning
Fitness
09.15
Circuit training
Groepsles zaal
09.30 Dans/budo
Spinning
Fitness
Streetwise
10.15
10.00
16.00
10.30Mofit! 12-15
KidsFitness 6-12
17.00
18.00
Mofit! 12-15
19.00
19.30
KickfunCross-FX
20.00
Zondag
Groepsles zaal
09.15
E-Ball 60 min.
09.30
Club Cycle
10.30
* Bootcamp en Outdoor fitness zijn van april t/m oktober!
Dans/budo
Spinning
Fitness
Beschrijving groepslessen
E-BALL! is een nieuwe vorm van fitnessbeoefening die leuk, uitdagend en heel effectief is. Door
het onstabiele karakter van de Exercise Ball, een grote opblaasbare trainingsbal, worden tijdens het
trainen met name de houdingsspieren flink aan het werk gezet. Je bent dan niet alleen sterke buik,
onderrug en bilspieren op aan het bouwen, je werkt ook aan een slanker uiterlijk. Daarnaast train je
met een Exercise Ball je balans en conditie.
WARRIOR CARDIO Warrior Cardio is ontwikkeld voor mensen die hun fitnessniveau naar een
hoger level willen tillen. Het biedt een uitdaging op elk fitnessniveau. De workout is gebaseerd op
elementen uit de vechtsportwereld die je uithoudingsvermogen een boost geven, echter zonder
het fysieke contact. De les bestaat uit piek- en herstelmomenten die je tot het uiterste drijven.
Do you have the spirit?!
KICKFUN is een groepsactiviteit die in korte tijd is uitgegroeid tot een populaire activiteit in heel
Europa. Het is een activiteit wat speciaal ontwikkeld is voor jong en oud en is een combinatie
van muziek, aerobics en vechtsport technieken. De doelstelling van KICKFUN is om de fysieke
gesteldheid en coördinatie te verbeteren en vooral veel plezier te hebben. Tevens kun je tijdens een
KICKFUN les, afhankelijk van de intensiteit, 500 tot wel 750 calorieën verbranden.
OUTDOOR FITNESS Niets is gezonder dan actief bewegen in de buitenlucht. En wat is er mooier
als dat ook nog in je eigen leefomgeving kan? Outdoor Fitness past uitstekend binnen deze
ontwikkeling, met omgevingsmaterialen en je eigen lichaamsgewicht train je het hele lichaam.
Minder fanatiek dan Bootcamp, gewoon lekker in de buitenlucht gezond in beweging zijn in de
eigen leefomgeving.
PUMP! Een PUMP! workout is een 45-60 minuten durende non-impact groepsles waarin van
tevoren gekozen oefeningen worden gedaan met een stang waarvan de deelnemer zelf het
gewicht kan bepalen. De lessen worden in de groepsleszaal gegeven. PUMP! is een programma
waarmee doelen als figuurverbetering, verbeteren van uithoudingsvermogen en afslanken voor
iedereen in zicht komen. Veel bezoekers (ook mannen) zullen zich tot PUMP! aangetrokken voelen.
Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtskeus leveren de resultaten
op waar jij naar streeft, en snel!
CROSS FX Zoek je een uitdagende les, dan is CrossFX wat voor jou. CrossFX is een op Crossfit
® gebaseerde les en een manier van fitness die kracht en uithoudingsvermogen met elkaar
combineert. Zo komen onderdelen uit verschillende disciplines zoals gewichtheffen, atletiek
en Strongmen voorbij. De filosofie achter CrossFX is om niet te specialiseren in één specifiek
sportonderdeel omdat dit tot een eenzijdige fysieke ontwikkeling zou leiden.
ZUMBA is dé nieuwe trend in Amerika en zet op dit moment voet op Nederlandse bodem! Het
is een fitness workout met danspassen op Latijns-Amerikaanse muziek. De les is makkelijk te
volgen, geen ingewikkelde danspasjes en dus voor iedereen geschikt. Door de aanstekelijke salsa,
merengue, flamenco en zelfs hip hop muziek is elke les weer een feestje. Ondertussen werk je
ook nog de nodige kilootjes weg. ZUMBA kan namelijk heel goed helpen bij het bereiken van
gewichtsverlies. Tijdens de les worden er behoorlijk wat calorieën verbrand, alleen merk je dat
nauwelijks, omdat het een echte fun les is.
PILATES! Oefen lijf en geest en ontwikkel je powerhouse. Wil je een sterk en soepel lichaam zonder
het te zwaar te belasten? Dan is pilates iets voor jou. De oefeningen zijn gebaseerd op de principes:
concentratie, beheersing, nauwkeurigheid, innerlijke stabilisatie, ademhaling, coördinatie en
soepele vloeiende bewegingen. Elke pilates oefening wordt uitgevoerd met een sterk ‘powerhouse’
of ‘core’. In gewoon Nederlands: de samenwerking van rug, buik en bekkenbodem. Elke beweging
die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer
kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede
houding. CIRCUIT TRAINING Circuit Training is een uitdagende en motiverende manier van sporten met veel
afwisseling door de onuitputtelijke mogelijkheden en variatie van oefeningen. Het biedt tevens
de gezelligheid van in groepsverband te trainen. In het circuit traint u met de fitnesstoestellen,
losse gewichten, steps, Swiss balls en nog veel meer. Het grote voordeel is dat je continu onder
leiding van een begeleider traint, die corrigeert en uitleg geeft waar dat nodig is. Hierdoor zijn deze
circuittrainingen uitermate geschikt voor leden die nog geen of weinig ervaring met fitness hebben.
Circuittrainingen zijn dus geschikt voor beginners én gevorderden: tijdens een circuit bepaal je zelf
de intensiteit van je training.
POWER CORE Power Core is een efficiënte workout om in slechts 30 minuten op een snelle én
verantwoorde manier je kernspieren te trainen. Je buik, billen en rug worden strakker en sterker.
Power Core is geschikt voor iedereen: van jong tot oud. Het versterken van je Core brengt je lichaam
mooi in shape. Dat is mooi, maar het doet veel meer voor je! Je bevordert ook je balans en voorkomt
blessures. Zo verbeter je in één workout je lichamelijke gezondheid. Power Core laat je versteld
staan van het resultaat!
CLUB CYCLE (SPINNING) Spinning is een pittige training die gericht is op het verbeteren van je
conditie. Deze training doe je op een speciale Indoor fiets. De workout is goed voor een sterk hart,
het vergroten van je longinhoud, een goede bloedsomloop en soepele spieren. Lekker je energie
kwijt tijdens een uurtje fanatiek fietsen.
GEWICHTHEFFEN (WAC TRAINING) WAC is effectief door de vele spieren en bewegingen die
je ritmisch traint. WAC is leuk doordat de oefeningen niet te gemakkelijk zijn. En na een paar
lessen heb je het Olympische gewichtheffen al redelijk onder de knie! WAC is in ieder geval een
ideale manier om effectief fit en snel te worden! Goed voor je hele lijf, maar in het bijzonder voor
je benen, billen en heupen. En merk je ook dat je rug en schouders beter belastbaar worden.
Door de intensieve samenwerking en overgangen in bewegingen blijven spiergroepen in balans.
STREETWISE Surviving the streets! De zelfverdediginglessen zijn leerzaam en conditioneel
uitdagend, je leert voor zichzelf opkomen. De lessen zijn gericht op techniekontwikkeling,
beheersing, conditietraining & zelfverdediging. Bij de trainingen gaat het om je weerbaarheid,
discipline, wilskracht, zelfbeheersing en zelfvertrouwen te vergroten en te versterken. Iedereen
wordt met respect ontvangen en begeleid. Het is een contactles, dus enige blauwe plekken zijn
mogelijk. Deelname is op eigen risico. Uitermate geschikt voor vrouwen die zich weerbaarder en
assertiever willen opstellen!
BODYSHAPE! Bodyshape is een training op muziek waarbij de nadruk ligt op spierversterkende
oefeningen. Daarbij wordt vaak gebruik gemaakt van materialen om de weerstand te vergroten,
zoals gewichtjes en elastieken. Door deze oefeningen wordt het spieruithoudingsvermogen groter.
Ook de kracht en de lenigheid nemen toe. Bodyshape is geschikt voor iedereen die in groepsverband
en op muziek wil bewegen. Het is een eenvoudige en doeltreffende workout voor het hele lichaam,
zonder ingewikkelde choreografie en/of zware impact op de gewrichten. Door regelmatig deel te
nemen aan deze les neemt je belastbaarheid toe, terwijl de klachten minder worden.
BOOTCAMP
Bootcamp Training is begin deze eeuw ontstaan in de Verenigde Staten,
een sportmethodiek gebaseerd op de trainingsroutine van het Amerikaanse leger. Deze
cardiovasculaire en spierversterkende full body workout is voor mannen en vrouwen van alle
fitnessniveaus. Hardlopen, intervaltraining en fitnessoefeningen in de natuur. Conditie, kracht,
souplesse en explosiviteit. En dat zonder toestellen. Lekker in de buitenlucht, back to basics.
BBB VIBES Train je probleemzones Buik, Billen & binnen en kom in beweging met deze fun
workout. Op lekkere muziek ga je aan de hand van bewegingen/oefeningen uit de danswereld
flink aan de slag. Dans het luie zweet eruit!
HATHA YOGA Door Yoga leren we onszelf beter kennen, wat voel ik en waar zit er spanning in
mijn lijf. Spanning maakt spieren kort en stijf wat je belemmert in je dagelijkse beweging. Dit
kan zich uiten in onder andere nek-, schouder- en rugklachten en een onrustig gevoel geven.
We gaan de spanning & stress uit je lichaam halen door met een goede ademhalingstechniek
(pranayama) en gerichte lichamelijke oefeningen (asana’s) te doen. In de verschillende lessen
komen alle belangrijke asana’s naar voren zodat je meer balans zult vinden.
HIT TRAINING H.I.T., oftewel High Intensity training, is een les met ‘explosieve’ oefeningen
waarbij de intensiteit zo hoog mogelijk ligt. Met H.I.T. training boek je goede resultaten in korte
tijd. Het kan dan ook prima bijdragen aan zowel het verliezen van gewicht als aanzetten van
spiermassa. Durf jij het aan?
JEUGD ACTIVITEITEN
KIDS DANCE Bij Kids Dance (6 t/m 9 jaar) staat actief bewegen en spelenderwijs leren in de vorm
van dans en spel hoog in het vaandel. Een speciaal ontwikkeld kinderprogramma zorgt ervoor
dat deze kinderen spelenderwijs kennis maken met verschillende grondslagen van het bewegen,
zoals dansen, springen en balanceren, vertaald naar dans en vooral veel fun.
TEEN DANCE Bij deze les gaan we een stapje verder dan bij de kids dance les tot 9 jaar. Een
aangepaste choreografie, net iets intensiever en uitdagender. Hier krijg je echt energie van!
Dansen tijdens deze les doe je vooral op populaire dancetracks. Niet zomaar dansen, maar een
combinatie van techniek, pasjes, en een goed gevoel voor ritme. Ben jij ook zo gek op dansen?
Twijfel dan niet en laat je meenemen in de wondere wereld van dans. We laten je zweten met
een glimlach.
STREETDANCE Zet TMF of MTV aan en je weet direct wat we bedoelen. Street dance heeft
power, is dynamisch en erg trendy. Houd je van R&B, HipHop, Rap en Dance en vind je het leuk
om te dansen, dan is deze dansvorm absoluut een aanrader. Leer dansen zoals je favoriete
popster dat doet. Voor de echte dans fanatics van 12 jaar en ouder!
KIDS FITNESS Voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar bieden wij op de zaterdagochtend Kids
Fitness aan. Hierbij wordt er in groepsverband onder het oog van een instructeur flink bewogen!
Ook wordt er aandacht besteed aan voeding, verantwoord sporten en leefstijl. Al met al een
wisselend programma met cardiotraining, aangepaste krachttraining en groepslessen.
GEWICHTHEFFEN JEUGD Onder de deskundige begeleiding van een gekwalificeerd trainer leren
jongeren in de leeftijdsklasse 6 tot 16 jaar de basisprincipes van Olympisch gewichtheffen. Niet
alleen een geweldige workout op techniek en zonder weerstanden, maar ook ontzettend leuk
om te doen.
MOFIT! De mogelijkheid voor de jeugd van 12 t/m 16 jaar om zich gericht en verantwoord in
het zweet te werken met cardio en fitness apparatuur. Onder het oog van een gekwalificeerd
trainer kunnen zowel jongens als meisjes op gezette tijden ‘vrij trainen’ op de reguliere cardio
apparatuur en de circuittoestellen van Life Fitness .
Openingstijden
Maandag t/m donderdag
Vrijdag
Zaterdag en zondag
9.00 - 22.00 uur
9.00 - 21.00 uur
9.00 - 13.00 uur
Handelsweg 14 | 8131 XX Wijhe | Tel. 0570 52 11 77 | www.sportcentrumleef.nl

Vergelijkbare documenten